Inschrijven nieuwsbrief

Wij delen je persoonsgegevens niet met derden. Lees onze Privacyverklaring.

KRM

Online Training Communicatie

DentCoach speelt direct in op de huidige ontwikkelingen door online trainingen aan te bieden, toegespitst op de tandheelkunde. Vanuit onze jarenlange ervaringen in en met de verschillende praktijken, medewerkers en behandelaars weten we de communicatie een cruciale factor speelt in de praktijk. En we weten ook dat deze factor vaak onderbelicht is, soms door gebrek aan kennis en ervaring en soms door een gebrek aan bewustzijn over de essentie van zorgvuldige en constructieve communicatie.

Niet alleen zien en horen we de behoefte van praktijken, daarnaast hebben we ook een zendingsdrang om hier een bijdrage aan te leveren. Want hiermee kun je als praktijk het verschil maken en bovendien heeft het onmiskenbaar zijn weerslag op de sfeer en de samenwerking in het team.

We hebben twee trainingen op het programma: Iedere training bestaat uit 2 modules.

U kunt de trainingen 1 als 2 afzonderlijk van elkaar volgen.

  1. Training Communicatie met het team
  2. Training Communicatie met de patiënt

Doel:

Door het toepassen van communicatie tools bewust te worden van hoe wij zelf communiceren en tevens de signalen op te vangen wat de ander naar ons zend. Hoe zetten we dat om in positief gedrag.

Programma:

In de training wordt u meegenomen en maakt u kennis met de volgende onderwerpen:

Training 1. Communicatie voor het team:

  • Effect van gedrag
  • Groepsdynamiek
  • Feedback geven en ontvangen
  • Complimenten geven en ontvangen
  • De kracht van aandacht
  • Gesprekstechnieken
  • De verschillende niveaus van luisteren
  • Het stellen van open, gesloten en verdiepende vragen
  • Aanspreken op gedrag
  • Gesprekstechnieken
  • De verschillende niveaus van luisteren
  • Het stellen van open, gesloten en verdiepende vragen
  • Reflecteren

Training 2. Communicatie voor de patiënt

  • Motivational Interviewing
  • Omgaan met lastige patiënten
  • Omgaan met klachten
  • (Ver)oordelen
  • Mindset
  • Gastvrijheid
  • Gesprekstechnieken
  • De verschillende niveaus van luisteren
  • Het stellen van open, gesloten en verdiepende vragen
  • Reflecteren

De training wordt interactief aangezien doordat u zelf bepaalde casussen uitwerkt en deze met de rest van de groep bespreekt.

Doelgroep:

Praktijkhouders, als praktijkmanagers, mondhygiënisten, (preventie) assistentes, en receptionistes

Duur per online training: 2 modules van 2 uur en vragen 30 minuten per training aan voorbereidingstijd.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Onderverdeeld in:

Communicatie voor het team:

  • Effect van gedrag
  • Groepsdynamiek
  • Feedback geven en ontvangen
  • Complimenten geven en ontvangen
  • De kracht van aandacht
  • Gesprekstechnieken
  • De verschillende niveaus van luisteren
  • Het stellen van open, gesloten en verdiepende vragen
  • Aanspreken op gedrag
  • Gesprekstechnieken
  • De verschillende niveaus van luisteren
  • Het stellen van open, gesloten en verdiepende vragen
  • Reflecteren

Communicatie met de patiënt

  • Motivational Interviewing
  • Omgaan met lastige patiënten
  • Omgaan met klachten
  • (Ver)oordelen
  • Mindset
  • Gastvrijheid
  • Gesprekstechnieken
  • De verschillende niveaus van luisteren
  • Het stellen van open, gesloten en verdiepende vragen
  • Reflecteren

Brochure Opleiding Preventie assistent afbeelding

“DentCoach brengt de mondzorg professional
op een hoger niveau”. Download de DentCoach brochure.

Direct downloaden >>